اين تحقيق اهدافي را دنبال ميكند كه عبارتند از: بررسي نقش زير ساخت هاي لازم در پياده سازي سيستم اتوماسيون اداري(گردش مكانيزه مكاتبات)درمدارس شهرستان آستارا. براي دستيابي به اين اهداف چهار فرضيه مطرح كرديم كه عبارتند از:
1- فرهنگ سازمانی مناسب در اجراوپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.
2- زير ساخت هاي سخت افزاري ونرم افزاری در اجرا وپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.
3- دانش و مهارت كاركنان در اجرا وپیاده سازی بهینه سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.
4- میزان تشریح دقیق گردش كار دستی در مدارس جهت اجرا وپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.
روش گردآوري دادهها به صورت ميداني بوده و از پرسشنامه بر مبناي طيف ليكرت و مصاحبه براي جمع آوري دادهها استفاده شده است. جامعه آماري شامل عوامل اجرایی مدارس دولتی شهرستان آستارا بوده است و در زمان انجام اين تحقيق تعداد كل ايشان درحدود250 نفر ميباشد.روش نمونه گيري بصورت غیر تصادفی بوده و بر اين اساس تعداد 130پرسشنامه توزيع شده و تعداد 116 پاسخنامه سالم و قابل سرشماري، دريافت گرديده است. براي سنجش اعتبار(پايايي) پرسشنامه از روش آلفايكرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده گردید که پایایی مناسبی بدست آمد. فهرست مطالب به صورت زیر است:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1. مقدمه
1-2. بیان مساله
1-3. ضرورت و اهمیت تحقیق
1-4. اهداف پژوهش
1-4-1.هدف اصلی
1-4-2.اهداف فرعی
1-5.سوالات تحقیق
1-5-1.سوال اصلی
1-5-2.سوالات فرعی
1-6. چارچوب نظری تحقیق
1-7. فرضیات پژوهش
1-7-1. فرضیه اصلی
1-7-2.فرضیه های فرعی
1-8 .تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر های تحقیق
1-8-1.فرهنگ سازمانی
1-8-2.زیر ساختهای سخت افزاری ونرم افزاری
1-8-3.دانش ومهارت کارکنان
1-8-4.تشریح دقیق گردش کار دستی(مکاتبات اداری
1-8-5.اتوماسیون اداری
1-8-6.مدارس شهرستان آستارا
1-9. قلمرو تحقیق
1-9-1.قلمرو موضوعی
1-9-2.قلمرو مکانی
1-9-3.قلمرو زمانی
1-10. محدودیتهای پیش روی محقق
1-11. ساختارگزارش تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری وادبیات تحقیق
2-2-2. تعاریف فناوری اطلاعات
3-2-3. سیر تکامل فناوری اداری
3-2-3-1. دوره اول؛ فناوری اداری
3-2-3-2.دوره دوم ؛ یعنی فناوری رایانه
3-2-3-3.دوره سوم ؛ یعنی فناوری ارتباطات
2 -2-4. نقش فناوری اطلاعات در سازمان
2-2-5. بکارگیری اثربخش فناوری اطلاعات
2-2-6. فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعات
2-2-7. اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی
2-2-8. انواع سیستم های اطلاعاتی
2-2-9. ساختار سیستم های اطلاعاتی
2-2-9-1. شبکه ارتباطات اطلاعاتی
2-2-9-2. زیر ساخت (سخت افزار و نرم افزار شبکه )
2-2-9-3. سیستم مدیریت پایگاه داده ها(DBMS)
2-2-9-4. سیستم پردازش عملیات (TPS)
2-2-9-5. سیستم های کاری مبتنی بر دانش (KWS)
2-2-9-6. سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)
2-2-9-7.سیستم اطلاعات تصمیم گیری(DSS)
2-2-9-8. سیستم اطلاعات مدیران اجرایی(EIS)
2-2-11. مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی
2-3-2. اتوماسیون اداری :یافتن تعریفی مشخص
2-3-3. اتوماسیون اداری (خودکاری اداری)
2-3-4. گردش مکاتبات اداری
2-3-5. معایب و مشکلات نظام اداری غیر مکانیزه(مکاتبات اداری)
2-3-6. دلایل استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری
2-3-7. دلایل عدم استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری
2-3-8. مزایای استفاده از اتوماسیون اداری
2-3-8-1. با توجه به وجه مالی و جریان نقدینگی
2-3-13-1. واژه پردازها
2-3-13-2. نشر رومیزی
3-3-13-5. پست صوتی
2-3-13-8.کنفرانس ویدئویی
2-3-13-9. کنفرانس های کامپیوتری
2-3-13-10. سند خوان ها
2-3-13-11. ماشین های کپی هوشمند
2-3-14. انتخاب «ترکیب اتوماسیون اداری»برای مدیر
2-3-15. اجرای سیستم های اتوماسیون اداری
2-3-16. شرایط استفاده از سیستم اتوماسیون اداری
2 -3-16-1. اطلاعات پایه
2-3-16-2. عملیات مربوط به نامه های وارده
2-3-16-3. عملیات مربوط به نامه های صادر.ه
2-3-16-4. عملیات مربوط به مکاتبات داخلی
2-3-16-5. عملیات مربوط به گردش مکاتبات و کارهای اداری
2-3-16-6. عملیات مربوط به پیگیری و ردیابی مکاتبات و کارهای ارجاع شده
2-3-17. تحقق دولت الكترونيك در ايران
2-3-17-1. اتوماسيون فعاليتهاي اختصاصي
2-3-17-2. اتوماسيون فعاليتهاي عمومي
2-3-18. مزایای دولت الکترونیکی
2-5-1. معرفی سیستم اتوماسیون اداری ادارات آموزش وپرورش ومدارس
2-6. بخش پنجم: نقد وبررسی تحقیقات انجام شده
2-6-1. پيشينه پژوهش در ایران
2-6-1-1. پروژه 1
2-6-1-6. پروژه 6
2-6-1-7. پروژه 7
2-6-2. پیشینه پژوهش در جهان
2-6-2-1. پژوهش کای
2-6-2-2. پژوهش مارلیک وکولیس
2-6-2-3.پژوهش گالستر
2-6-2-4. پژوهش ریچارد ال.دفت
فصل سوم: روش تحقیق
3-2. روش تحقیق
3-3. دامنه پژوهش
3-3-1. ابعاد پژوهش
3-3-2. متغيرها
3-5. روش نمونه گیری
3 -6. بر آورد حجم نمونه
3-7. معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات
3-7-1. مصاحبه
3-7-2. پرسشنامه
3-7-2-1. معرفی پرسشنامه
3-7-2-2. تحلیل پرسشنامه
3-9. اعتبار یا روایی تحقیق
3-10. اعتماد یا پایایی تحقیق
3-11. نحوه بررسي فرضيات پژوهش
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
4-1. مقدمه
4-2. بخش اول: ويژگيهاي جمعيت شناختي
4-2-2. رده سنی
4-2-3. پست سازمانی
4-2-5. مقطع فعالیت
4-2-6.پشتیبانی مدیریت ارشد
4-2-7. فرهنگ کار تیمی
4-2-8 . ارائه الگوی موفق وتشویق
4-2-9. بهینه کاری
4-2-10. ایستگاه کاری سریع
4-2-11. عدم کندی شبکه
4-2-12. ایستگاه کاری مناسب
4-2-13. رفع سریع مشکل سیستم
4-2-14. یک به یک بودن سیستم وکاربر
4-2-15. آشنایی با مهارتهای پایه
4-2-16. برگزاری دوره های تکمیلی
4-2-17. دوره آموزش اتوماسیون
4-2-18. تحویل سیستم منوط به دانش اولیه کاربر
4-2-19. روال مد ون برای گردش کار دستی
4-2-20.جلوگیری از سردرگمی کاربران با انطباق فرایند گردش کاری و سیستم دستی موجود
4-2-21. سهولت وسرعت چرخش نامه ها با انطباق فرایندهای گردش کاری
4-2-22. استقبال کارکنان از انطباق فرایندهای گردش کاری اتوماسیون
4-2-23. اجرای سیستم اتوماسیون اداری در مدارس شهرستان آستارا
4-3. بخش دوم: بررسی فرضیات
4-3-1. فرضيه 1
4-3-2. فرضيه 2
4-3-3. فرضيه 3
4-3-4. فرضيه 4
4-3-5. بررسی فرضیه اصلی تحقیق
4-4. بخش سوم : ساير يافتههاي تحقيق
4-4-1. اولويت فرضيات
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1. مقدمه
5-2. بحث و نتيجهگيري
5-3. تحليل نتایج
5-4. پیشنهادها بر اساس یافته های تحقیق
5-7. محدودیتهای تحقیق
پیوست ها
منابع و مآخذ
فهرست منابع فارسی
مبلغ قابل پرداخت 100,000 تومان