محل لوگو

فایل ورد 250 صفحه ای در رابطه با بررسی نقش زیر ساختهای لازم جهت پیاده سازی سیستم اتوما سیون اداری در مدارس شهرستان آستارا


اين تحقيق اهدافي را دنبال مي‌كند كه عبارتند از: بررسي نقش زير ساخت هاي لازم در پياده سازي سيستم اتوماسيون اداري(گردش مكانيزه مكاتبات)درمدارس شهرستان آستارا. براي دستيابي به اين اهداف چهار فرضيه مطرح كرديم كه عبارتند از:

1- فرهنگ سازمانی مناسب در اجراوپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.

2- زير ساخت هاي سخت افزاري ونرم افزاری در اجرا وپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.

3- دانش و مهارت كاركنان در اجرا وپیاده سازی بهینه سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.

4- میزان تشریح دقیق گردش كار دستی در مدارس جهت اجرا وپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد.

روش گردآوري داده‌ها به صورت ميداني بوده و از پرسشنامه بر مبناي طيف ليكرت و مصاحبه براي جمع آوري داده‌ها استفاده شده است. جامعه آماري شامل عوامل اجرایی مدارس دولتی شهرستان آستارا بوده است و در زمان انجام اين تحقيق تعداد كل ايشان درحدود250 نفر مي‌باشد.روش نمونه گيري بصورت غیر تصادفی بوده و بر اين اساس تعداد 130پرسشنامه توزيع شده و تعداد 116 پاسخنامه سالم و قابل سرشماري، دريافت گرديده است. براي سنجش اعتبار(پايايي) پرسشنامه از روش آلفاي‌كرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده گردید که پایایی مناسبی بدست آمد. فهرست مطالب به صورت زیر است:

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1. مقدمه

1-2. بیان مساله

1-3. ضرورت و اهمیت تحقیق

1-4. اهداف پژوهش

1-4-1.هدف اصلی

1-4-2.اهداف فرعی

1-5.سوالات تحقیق

1-5-1.سوال اصلی

1-5-2.سوالات فرعی

1-6. چارچوب نظری تحقیق

1-7. فرضیات پژوهش

1-7-1. فرضیه اصلی

1-7-2.فرضیه های فرعی

1-8 .تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیر های تحقیق

1-8-1.فرهنگ سازمانی

1-8-2.زیر ساختهای سخت افزاری ونرم افزاری

1-8-3.دانش ومهارت کارکنان

1-8-4.تشریح دقیق گردش کار دستی(مکاتبات اداری

1-8-5.اتوماسیون اداری

1-8-6.مدارس شهرستان آستارا

1-9. قلمرو تحقیق

1-9-1.قلمرو موضوعی

1-9-2.قلمرو مکانی

1-9-3.قلمرو زمانی

1-10. محدودیتهای پیش روی محقق

1-11. ساختارگزارش تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری وادبیات تحقیق

2-1. مقدمه

2-2. بخش اول : فن آوری اطلاعات

2-2-1. تاریخچه

2-2-2. تعاریف فناوری اطلاعات

3-2-3. سیر تکامل فناوری اداری

3-2-3-1. دوره اول؛ فناوری اداری

3-2-3-2.دوره دوم ؛ یعنی فناوری رایانه

3-2-3-3.دوره سوم ؛ یعنی فناوری ارتباطات

2 -2-4. نقش فناوری اطلاعات در سازمان

2-2-5. بکارگیری اثربخش فناوری اطلاعات

2-2-6. فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعات

2-2-7. اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی

2-2-8. انواع سیستم های اطلاعاتی

2-2-9. ساختار سیستم های اطلاعاتی

2-2-9-1. شبکه ارتباطات اطلاعاتی

2-2-9-2. زیر ساخت (سخت افزار و نرم افزار شبکه )

2-2-9-3. سیستم مدیریت پایگاه داده ها(DBMS)

2-2-9-4. سیستم پردازش عملیات (TPS)

2-2-9-5. سیستم های کاری مبتنی بر دانش (KWS)

2-2-9-6. سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)

2-2-9-7.سیستم اطلاعات تصمیم گیری(DSS)

2-2-9-8. سیستم اطلاعات مدیران اجرایی(EIS)

2-2-10. اتوماسیون اداری به عنوان یک سیستم فرعی MIS

2-2-11. مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی

2-3. بخش دوم: سیستم اتوماسیون اداری

2-3-1. تاریخچه

2-3-2. اتوماسیون اداری :یافتن تعریفی مشخص

2-3-3. اتوماسیون اداری (خودکاری اداری)

2-3-4. گردش مکاتبات اداری

2-3-5. معایب و مشکلات نظام اداری غیر مکانیزه(مکاتبات اداری)

2-3-6. دلایل استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری

2-3-7. دلایل عدم استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری

2-3-8. مزایای استفاده از اتوماسیون اداری

2-3-8-1. با توجه به وجه مالی و جریان نقدینگی

2-3-8-1-1. مزایای مستقیم
2-3-8-1-2. مزایای غیر مستقیم
2-3-8-2. در مقایسه با مشکلات گردش کار دستی

2-3-9. مشکلات استفاده از اتوماسیون اداری

2-3-10. استفاده کنندگان از سیستم اتوماسیون

2-3-10-1. مدیران

2-3-10-2. کارمندان

2-3-10-3. مشتریان

2-3-10-4. کارمندان بایگانی و دبیرخانه

2-3-10-5. بشریت

2-3-11. ارگونومی در مکانیزاسیون اداری

2-3-12. چالش های اتوماسیون اداری

2-3-13. تکنولوژی لازم برای مکانیزه کردن امور دفتری

2-3-13-1. واژه پردازها

2-3-13-2. نشر رومیزی

2-3-13-3. کشو های بایگانی الکترونیکی

2-3-13-4. پست الکترونیکی

3-3-13-5. پست صوتی

2-3-13-6. فاکس

2-3-13-7. کنفرانس صوتی

2-3-13-8.کنفرانس ویدئویی

2-3-13-9. کنفرانس های کامپیوتری

2-3-13-10. سند خوان ها

2-3-13-11. ماشین های کپی هوشمند

2-3-14. انتخاب «ترکیب اتوماسیون اداری»برای مدیر

2-3-15. اجرای سیستم های اتوماسیون اداری

2-3-16. شرایط استفاده از سیستم اتوماسیون اداری

2 -3-16-1. اطلاعات پایه

2-3-16-2. عملیات مربوط به نامه های وارده

2-3-16-3. عملیات مربوط به نامه های صادر.ه

2-3-16-4. عملیات مربوط به مکاتبات داخلی

2-3-16-5. عملیات مربوط به گردش مکاتبات و کارهای اداری

2-3-16-6. عملیات مربوط به پیگیری و ردیابی مکاتبات و کارهای ارجاع شده

2-3-16-7. عملیات مربوط به بایگانی

2-3-16-8. عملیات مربوط به جستجو وبررسی

2-3-16-9. عملیات مربوط به گزارش ها و مشاهدات

2-3-16-10. امنیت حدود دسترسی

2-3-17. تحقق دولت الكترونيك در ايران

2-3-17-1. اتوماسيون فعاليتهاي اختصاصي

2-3-17-2. اتوماسيون فعاليتهاي عمومي

2-3-18. مزایای دولت الکترونیکی

2-4. بخش سوم: مفاهیم مرتبط با فرهنگ سازمانی

2-4-1. ويژگيهاي فرهنگ سازماني

2-4-2. عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی

2-5. بخش چهارم : وضعيت سیستم گردش مکاتبات در آموزش وپرورش

2-5-1. معرفی سیستم اتوماسیون اداری ادارات آموزش وپرورش ومدارس

2-6. بخش پنجم: نقد وبررسی تحقیقات انجام شده

2-6-1. پيشينه پژوهش در ایران

2-6-1-1. پروژه 1

2-6-1-2. پروژه 2

2-6-1-3. پروژه 3

2-6-1-4. پروژه 4

2-6-2-5. پروژه 5

2-6-1-6. پروژه 6

2-6-1-7. پروژه 7

2-6-2. پیشینه پژوهش در جهان

2-6-2-1. پژوهش کای

2-6-2-2. پژوهش مارلیک وکولیس

2-6-2-3.پژوهش گالستر

2-6-2-4. پژوهش ریچارد ال.دفت

فصل سوم: روش تحقیق

3-1. مقدمه

3-2. روش تحقیق

3-3. دامنه پژوهش

3-3-1. ابعاد پژوهش

3-3-2. متغيرها

3-4. جامعه آماری

3-5. روش نمونه گیری

3 -6. بر آورد حجم نمونه

3-7. معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات

3-7-1. مصاحبه

3-7-2. پرسشنامه

3-7-2-1. معرفی پرسشنامه

3-7-2-2. تحلیل پرسشنامه

3-8 . نحوه تطابق سوالات پرسشنامه با فرضيات و متغير‌ها

3-9. اعتبار یا روایی تحقیق

3-10. اعتماد یا پایایی تحقیق

3-11. نحوه بررسي فرضيات پژوهش

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

4-1. مقدمه

4-2. بخش اول: ويژگي‌هاي جمعيت شناختي

4-2-1. جنسيت

4-2-2. رده سنی

4-2-3. پست سازمانی

4-2-4.سطح تحصيلات

4-2-5. مقطع فعالیت

4-2-6.پشتیبانی مدیریت ارشد

4-2-7. فرهنگ کار تیمی

4-2-8 . ارائه الگوی موفق وتشویق

4-2-9. بهینه کاری

4-2-10. ایستگاه کاری سریع

4-2-11. عدم کندی شبکه

4-2-12. ایستگاه کاری مناسب

4-2-13. رفع سریع مشکل سیستم

4-2-14. یک به یک بودن سیستم وکاربر

4-2-15. آشنایی با مهارتهای پایه

4-2-16. برگزاری دوره های تکمیلی

4-2-17. دوره آموزش اتوماسیون

4-2-18. تحویل سیستم منوط به دانش اولیه کاربر

4-2-19. روال مد ون برای گردش کار دستی

4-2-20.جلوگیری از سردرگمی کاربران با انطباق فرایند گردش کاری و سیستم دستی موجود

4-2-21. سهولت وسرعت چرخش نامه ها با انطباق فرایندهای گردش کاری

4-2-22. استقبال کارکنان از انطباق فرایندهای گردش کاری اتوماسیون

4-2-23. اجرای سیستم اتوماسیون اداری در مدارس شهرستان آستارا

4-3. بخش دوم: بررسی فرضیات

4-3-1. فرضيه 1

4-3-2. فرضيه 2

4-3-3. فرضيه 3

4-3-4. فرضيه 4

4-3-5. بررسی فرضیه اصلی تحقیق

4-4. بخش سوم : ساير يافته‌هاي تحقيق

4-4-1. اولويت فرضيات

4 -4-2. بررسي موجوديت عوامل مستقل در جامعه آماري

4-4-2-1. وجود فرهنگ سازماني مناسب

4-4-2-2. وجود زير ساختهاي نرم و سخت افزاري مناسب

4-4-2-3. دستيابي به سطح مطلوب دانش و مهارت كاركنان

4-4-2-4. تشريح دقيق گردش كار دستي براي اجراي بهتر سيستم مكانيزه

4-4-3. مقايسه نهايي پاسخ به نحوه اجرای عوامل مستقل در مدارس شهرستان آستارا

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

5-1. مقدمه

5-2. بحث و نتيجه‌گيري

5-3. تحليل نتایج

5-4. پیشنهادها بر اساس یافته های تحقیق

5 -5. پیشنهادها بر اساس محدودیتها

5-6. پيشنهادهایی براي تحقيقات آينده

5-7. محدودیتهای تحقیق

پیوست ها 

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع غیرفارسی


مبلغ قابل پرداخت 100,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 86

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما