محل لوگو

پروژه در رابطه با تغيير نظام ارزشها در افراد بزهكار (فایل word صد صفحه ای)


در چند دهه اخير مسأله ارتباط بين برخي ازويژگيهاي شخصيتي و بزهكاري بسيار پژوهشگران را متوجه خود كرده است ولي اگر بزهكاري از زواياي متفاوت بررسي كنيم خواهيم ديد كه بحث ريشه اي تر در اين زمينه مطالعات عميق بر نظامهاي ارزشي اين افراد و مؤلفه هاي اين نظام ارزشي است چرا كه رفتار و عملكردهاي افراد اغلب در راستاي اولويتهاي ارزشي است كه براي خود بر مي گزينند. مؤلفه هاي بنيادي نظام هاي ارزشي در افراد ارزشهاي نو، و ارزشهاي سنتي است و به بياني ديگر مي توان آنها را ارزشهاي ابزاري و ارزشهاي نهايي خواند. پژوهش حاضر به بررسي تأثير ارائه خدمات مشاوره اي در تغيير گرايش به مؤلفه هاي نظام ارزشي يعني ارزش هاي نو و سنتي در گروههاي بزهكاران است . در اين پژوهش 120 نفر از بزهكاران مستقر در بازداشتگاه اصفهان به تصادف انتخاب شدند . 90 نفر اين افراد شامل 3 گروه آزمايشي (سارقين، معتادين و منحرفين جنسي) بودند و 30 نفر در گروه كنترل به نسبت مساوي از بين كل افراد، به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از آن به عنوان پيش آزمون «معيار ارزشهاي قابل تشخيص پرينس» و «معيار ارزشهاي راكيچ» را تكميل كردند و سپس بمدت 3 ماه هفته اي يك جلسه از خدمات مشاوره اي فردي و گروهي بهره مند شدند كه در چارچوب و الگوي از پيش تعيين شده توسط محقق به پرسنل مددكاري و مشاوره بازداشتگاه آموزش داده شد و سپس مقرر شد كه اين اطلاعات در اختيار زندانيان نيز قرار گيرد. خدمات مشاوره اي بمنزله متغير مستقل اين طرح تجربي بود و گروه كنترل از آن برخوردار نمي شدند و پس از پايان 3 ماه مجدداً به صورت گروهي توسط آزمون پرينس و راكيچ ارزيابي شدند. نتايج حاكي از آن بود كه ميانگين تفاوتهاي پيش آزمون و انحراف استاندارد مربوطه و ميانگين تفاوتهاي پس آزمون و انحراف استاندارد آن در گروههاي آزمايشي بنحو چشمگيري از گروه كنترل بالاتر است. اين امر تأئيد كننده اين مطلب است كه ارائه خدمات مشاوره اي در تغيير نظام ارزشي زنان بزهكار (سارق، معتاد، منحرفين جنسي) تأثير داشته و نتايج آن با گروه كنترل تفاوت معني داري را نشان مي دهد. فهرست ارایه مطالب به صورت زیر است: 

فصل اول :

مقدمه

هدفهاي پژوهش

سؤالهاي پژوهش

فرضيه هاي پژوهش

اهميت پژوهش

تعريف مفاهيم اساسي پژوهش

الف) مفهوم تحول

ب) نظام ارزشها

ج) نظام

د) ارزشها (در علم اقتصاد، فلسفه، دين، جامعه شناسي)

هـ) سرقت

و) انحراف جنسي

ط) اعتياد

 

فصل دوم :

الف) سوابق نظري و پژوهشي

- حوزه هاي توجه به بررسي ارزشها

1) بررسي ارزشها در رابطه با متغيرهاي ديگر

2) ارزشها و توانايي هاي شناختي

3) رشد ارزشها در طول عمر

- سنجش ارزشها

مشاهده منظم

مصاحبه شخصي

پرسشنامه

1) آلپورت ورنون ليندزي

2) معيار ارزشهاي قابل تشخيص پرينس

3) بررسي انتخاب

4) ارزشهاي شخصي

5) ارزشهاي كار

6) ارزشهاي راكيچ

- كسب نظام ارزشي و عاملهاي آن

- عوامل كسب نظام ارزشها

گروه اول :

الف) اجتماعي

ب) اقتصادي اجتماعي

ج) آموزشي

د ) جنسيت

هـ) دين

و) شغل

ط) نژاد

گروه دوم :

الف) تحليل رواني

ب) نظريه فراگيري

ج ) رشد شناختي

- نمودهاي تحول ارزشها از كودكي تا بلوغ

تحول نظام ارزشها در كودكي

تحول نظام ارزشها در نوجواني

- چارچوب نظري تفسير رشد ارزشها

الف) ديدگاه رسچر

ب) ديدگاه مزلو

ج) ديدگاه وودروف

د) ديدگاه فرويد – يونگ

هـ) ديدگاه كلبرگ – پياژه

ط) ديدگاه نيوكمپ – آيزنگ

ز) ديدگاه راكيچ

ع) ديدگاه ويليامز

- كاركردهاي رشد ارزشها

الف) انگيزشي

ب) توافقي

ج) دفاع از خود

- نقش ارزشها در روند هدايت و رواندرماني

نقش مشاوره در زمينه ارزشها

- نقش ارزشها در بهداشت

الف) روان درماني

ب ) پيشگيري

- ديدگاههاي تغيير ارزشها

فرضيه ناهماهنگي شناختي

فرضيه هاي رفتاري

فرضيه شناختي – رفتاري

فرضيه تحليل رواني

فرضيه نسبت دادن

فرضيه تقابل (جذب)

فرضيه درمان بي رهنمود

فرضيه همخواني

فرضيه تحليل منطقي

فرضيه درمان عقلاني

فرضيه بازي نقش هيجاني

فرضيه انگيزه پيشرفت

تغيير ارزشها از راه ارتباط جمعي

درام اجتماعي براي كودكان

روش توضيح ارزشها

روش گوش دادن به قصه

روش تربيتي


مبلغ قابل پرداخت 60,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما