پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملي در شهر تهران پرداخته است . رهبری اخلاقی دارای ابعاد فرد اخلاقي و مدير اخلاقي می باشد و تعهد سازمانی دارای سه بعد تعهد عاطفی ، مستمر و هنجاری است . نمونه آماری مورد بررسی شامل 330 نفر بودند و توسط پرسشنامه ای متشکل از دو بخش مورد سنجش قرار گرفتند . جهت سنجش موضوع تحقیق ، پرسشنامه بومی سازی شده 10 سوالی رهبری اخلاقی براون و همكارانش و پرسشنامه استاندارد 18 سوالی می یر و آلن در طیف لیکرت ، به منظور جمع آوری اطلاعات بین پرسش شوندگان ارائه شد . سپس داده های جمع آوری شده پس از ورود در برنامه نرم افزاری SPSS توسط آزمون همبستگی ، آزمونهای مقایسه ای ، t مستقل ، تحليل واريانس ، فريدمن و كالموگروف ـ اسميرنوف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند . نتایج آزمون همبستگی اسپیرمن نشان مي دهد كه بین دو متغیر رهبری اخلاقی و تعهد سازمانی رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد و همچنین نتایج آزمون دو جمله ای حاکی از آن است که سبک رهبری در بانک ملي منطبق بر سبک رهبری اخلاقی بوده و براساس نتیجه آزمون t تک نمونه ای ، تعهد سازمانی کارکنان آن بیشتر از حد متوسط است و درک شاخص های رهبری اخلاقی مدیران بين دو گروه كاركنان متاهل و مجرد بانك تفاوت معناداري را نشان مي دهد. فهرست ارایه مطالب به صورت زیر است:
فصل اول : كليات تحقيق
مقدمه
1-1- بیان مسئله
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق
1-3- اهداف تحقیق
1-4- سوال اصلی و سوالات فرعی تحقیق
1-5- فرضیه های تحقیق
1- 6- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق
فصل دوم : ادبيات تحقيق
مقدمه
2- 1- مبانی نظری تحقیق
2-1-1- رهبری اخلاقی
2-1-1-1- تعريف و مفهوم رهبری
2-1-1-2- سیر تحول تئوری های رهبری
2-1-1-3- تعریف رهبری اخلاقی
2-1-1-4- ویژگی های رهبری اخلاقی
2-1-1-5- ابعاد رهبری اخلاقی
2-1-1-6- ضرورت رهبری اخلاقی
2-1-1-7- سبک های رهبری اخلاقی
2-1-1-8- دیدگاه های رهبري اخلاقی
2-1-1-9- نتایج و پيامد هاي رهبری اخلاقی در سازمان
2-1-1- 10- تئوری یادگیری اجتماعی رهبری اخلاقی
2-1-2- تعهد سازمانی
2-1-2-1- تعریف و مفهوم تعهد
2-1-2-2- انواع تعهد
2-1-2-3- مفهوم و تعریف تعهد سازمانی
2-1-2-4- تعهد سازمانی و ضرورت توجه به آن
2-1-2-5- دیدگاه هاي مختلف در خصوص تعهد سازمانی
2-1-2-6- تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی
2-1-2-7- دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی
2-1-2-8- عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی
2-1-2-9- نتایج و پيامدهاي تعهد سازمانی
2-1-2-10- دو نظر کلی درباره تعهد سازمانی
2-2- پیشینه تحقیق
2-2-1- تحقیقات داخلی
2-2-2- تحقیقات خارجی
2-3- مدل مفهومی تحقیق
فصل سوم : روش شناسي تحقيق
مقدمه
3-1- روش تحقيق
3-2- متغیرهای تحقیق
3-3- روش هاي جمعآوري اطلاعات
3-4- روايي و پايايي پرسشنامه
3-5- جامعه و نمونه آماری
3-5-1- جامعه آماری
3-5-2- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه
3-5-3- روش نمونه گيري
3-5-4- تعیین حجم نمونه
3-5-5- جامعه نمونه
3-6- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها
مقدمه
4-1- توصيف داده ها
4-1-1- توصيف متغيرهاي جمعيت شناختي
4-1-2- توصيف متغير رهبري اخلاقي
4-1-3- توصيف متغير تعهد سازماني
4-2 - آماراستنباطي
4-2-1- آزمون نرمال بودن جامعه آماري
4-2-2- آزمون فرضيه هاي تحقيق
4-2-3- بررسی ارتباط بین عوامل جمعیت شناختی با متغیرهای مورد بررسی تحقیق
4-2-4- بررسي وجود سبك رهبري اخلاقي در واحد های ستادی بانك ملي در شهر تهران
4-2-5- بررسي سطح تعهد سازماني کارکنان ستادی در بانك ملی در شهر تهران
4-2-6- اولويت بندي ابعاد تعهدسازماني کارکنان واحد های ستادی بانك ملی در شهر تهران
4-2-7- اولويت بندي ابعاد رهبری اخلاقی مدیران واحد های ستادی بانك ملی در شهر تهران
فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادات
مقدمه.
5-1- بحث و نتیجه گیری
5-2- ارائه پيشنهادات
5 - 2- 2 - پیشنهاداتی برای پژوهش های آیندها
5-3- محدوديت هاي تحقیق
الف ) منابع فارسی
ب ) منابع انگلیسی
پيوست ها
مبلغ قابل پرداخت 110,000 تومان