يکي از موارد مهمي که بشر از ابتدا به عنوان يک چالش اساسي با آن مواجه بوده است يافتن روشهاي نوين و پر بازده تبديل انرژي سوختها به انرژي قابل استفاده بوده است شايد بتوان اولين تجربه انسان در اين راه را ساخت ماشينهاي اوليه بخار دانست اين ماشينها داراي راندمان بسيار پايين بودند بعد از اختراع موتورهاي احتراق داخلي توسط اتو اين راندمان نسبتا بهبود يافت و به مرز 7 % در موتورهاي اوليه رسيد با پيشرفت علم ترموديناميک سيکلهاي احتراقي بهتري پا به عرصه گذاشتند هر چند برخي از آنها يا قابل اجرا نبودند يا با مشکلات ساخت و تجهيزات پيچيده مواجه بودند. بهترين سيکل حرارتي کاربردي که تا کنون مورد استفاده بشر قرار گرفته است سيکل ترکيبي برايتون – رانکين مي باشد که در نيروگاههاي حرارتي توليد برق مورد استفاده قرار گرفته است و بازده آن قريب به 45 % مي باشد اما امروزه بشر به فن آوري جالب پيل سوختي به عنوان جانشين بسيار مناسب براي موتورهاي احتراق داخلي مي انديشد از آنجاييکه اين وسيله از سيکل کارنو تبعيت نمي کند و بصورت مستقيم و بواسطه فرآيند الکتروشيميايي ، انرژي شيميايي سوخت را به انرژي الکتريکي تبديل مي نمايد مي توان بسته به نوع سوخت راندماني بين 80 % براي سوخت هيدروژن خالص و 30 % براي گاز متان داشته باشد. فهرست ارایه مطالب به صورت زیر است:
فصل اول
1-1- مقدمه
1-2- اجزاء نیروگاه بادی
1-3- نحوه کارکرد
1-4- انواع توربین بادی
1-5- سیستم های کنترلی در نیروگاه بادی
1-6- مدل باد
1-7- تولید سرعت باد با استفاده از سری زمانی و ماتریس انتقال مارکوف
1-8 دیزل ژنراتور
1-9- پیل سوختی
1-10- اتصال توربین بادی و دیرل ژنراتور به شبکه
1-10-1- کانورتر AC/DC/AC
1-10-2- مبدل منبع ولتاژ (VSC)
1-10-3- طراحی کنترل کننده
1-10-4- شبکه الکتریکی
1-11- نتایج حاصله از شبیه سازی
فصل دوم
2-1- پیل سوختی چیست؟
2-2- تاریخچه پیل سوختی
2-3- معرفی انواع پیل سوختی
2-3-1- پیل سوختی اسید فسفریک
2-3-2- پیل سوختی قلیایی
2-3-3- پیل سوختی کربنات مذاب
2-3-4- پیل سوختی اکسید جامد
2-3-5- پیل سوختی متانولی
2-3-6- پیل سوختی سرامیکی پروتونی
2-3-7- پیل سوختی پلیمری
فصل سوم
3-1- اجزاي پيلسوختي متانولي
3-1-1- الکترود آند
3-1-2 -روش تهيه لايه کاتاليست
3-1-3- الکترود کاتد
3-1-4 -لايه نفوذ گاز
3-1-5- صفحات دو قطبي
3-2 -تهيه MEA
3-3- فرآيند توليد سري پيلسوختي متانولي
3-4 سريهاي با صفحه دوقطبي
3-5 مجموعه غشا/الكترود
3-6 روش ساخت مجموعه غشا/الکترود
3-7 لايههاي نفوذ گاز
3-8 -مسيرهاي جريان گاز در صفحات دوقطبي يا در صفحات انتهايي/گيرندههاي جريان
3-9 -صفحات دوقطبي
3-10 -سيستم پيل سوختي
3-11- نتيجه گيري وپيشنهادات
نتيجه گيري
منابع و مراجع
مبلغ قابل پرداخت 70,000 تومان