امروزه استفاده روز افزون از سوختهای فسیلی به عنوان یکی از در دسترسترین منابع انرژی، نتایج نامطلوبی همچون افزایش آلودگی هوا، گرم شدن زمین و کاهش منابع سوختهای فسیلی را در پی داشته است. طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن و سازمان انرژی آمریکا، سیستم حمل و نقل در سراسر جهان یک سوم کل مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است و به دلیل تولید آلودگیهای کربنی از منابع اصلی آلایندگی زیست محیطی به حساب میآیند. بر اساس این آمار، در صورتی که 10 درصد خودروهای سراسر جهان به خودروهاییبا میزان آلایندگی صفر تبدیل شوند، آلایندگیهای زیست محیطی در حدود 1 میلیون تن در سال کاهش خواهند یافت و 60 میلیون تن گاز دی اکسید کربن گلخانهای نیز حذف میشود. برای این منظور، ابتدا استفاده ازخودروهای الکتریکی پیشنهاد گردید. با توجه به مزایای خودروهای الکتریکی بر خودروهای احتراقی از جمله، عدم ایجاد آلودگیهای زیست محیطی و صوتی، راندمان بالا، مصرف بهینه انرژی، نیاز به تعمیر و نگهداری کم، طول عمر زیاد، تولید حرارت نسبتاً کم، عیبیابی آسان، امکان بازیافت انرژی ترمزی و ساختمان مکانیکی سادهتراز این خودروها استقبال شد. اما سپس ایده استفاده از خودروهای هیبرید مطرح گردید که با ترکیب موتورهای درونسوز و موتورهای الکتریکی، خودروی هیبرید الکتریکی طراحی وساخته شد. خودروهاى هيبريدى از ادغام دو يا چند پيشرانه انتقال تشکیل شدهاند که معمولاً با تلفيقى از موتور الكتريكى و موتور درونسوز طراحی و ساخته میشوند. خودروهای هیبریدی از لحاظ کارایی همانند خودروهای احتراقی عمل مینمایند با این تفاوت که بهبود قابل توجهی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلایندگی دارند...... فهرست ارایه مطالب به صورت زیر است:
فصل اول: کلیات
1-1 مقدمه
1-2 خودروهای برقی
1-3 ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻱ ﻫﺎﻳﺒﺮﻳﺪ
1-4 ﻧﺤﻮﻩ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻱ ﻫﺎﻳﺒﺮﻳﺪ
1-6 مزایا و معایب خودروهای برقی
1-7 مدیریت انرژی در خودروهای هیبریدی - الکتریکی
1-8 معرفی خودروی طراحی شده
1-9 ﻧﻘﺶ ﺑﺎﺗﺮي در ﺧﻮدرو و ﻣﻌﺮﻓﯽ باتریهای ﻟﯿﺘﯿﻮم ﯾﻮن
1-9-1 ﺗﺨﻤﯿﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺷﺎرژ و ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎﺗﺮي
1-9-2 ﺗﺨﻤﯿﻦ ﻣﯿﺰان ﺷﺎرژ ﺑﺎﺗﺮي از ﻃﺮﯾﻖ وﻟﺘﺎژ ﻣﺪار ﺑﺎز
1-9-3 اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺗﺨﻤﯿﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺷﺎرژ ﺑﺎ روش ﻓﯿﻠﺘﺮ ﮐﺎﻟﻤﻦ دوﮔﺎﻧﻪ
1-10 ﺗﺨﻤﯿﻦ ﻣﯿﺰان ﺷﺎرژ ﺑﺎﺗﺮي از ﻃﺮﯾﻖ ﻓﯿﻠﺘﺮ ﮐﺎﻟﻤﻦ
فصل دوم:مروری بر مقالات
2-1: مقدمه
2-2 مقالهی اول
2-2-1 چکیده
2-2-2 مدلسازی و اصول اولیه
2-2-2-3 اصول پایه
2-2-3 معیار مقایسه
2-2-5 فازي سازي
2-2-6 مکانیزم استنباط
2-2-7 تخریب پذیری
2-2-8 تشخیص الگوی رانندگی خاموش(افلاین)
2-2-9 تنظیم پارامتر مطلوب (بهینه)Off-Line
2-2-10 یادگیری ویژگیهای رانندگی آنلاین
2-2-11 تنظیم پارامتر رانندگی انلاین
2-2-12 نتیجه گیری
2-3 مقاله دوم
2-3-1 چکیده
2-3-2 ساختار رانندگی وسیله نقلیه هیبریدی
2-3-3 استراتژی توزیع منطقی فازی
2-3-4 نقش و تأثیر تابع عضویت بر عملکرد کنترل
2-3-5 بهینه سازی برآورد قطع جریان طلایی در تابع عضویت
2-3-6 نتیجه گیری
2-4 مقاله سوم
2-4-1 چکیده
2-4-2 مقدمه
2-4-3 مدلسازی
2-4-4 بهره برداری و مشخصاتSOC
2-4-5 فرمول بندی مساله
2-4-5-1 پیشنهاد چارچوبEMSدر خط برایPHEVs
2-4-5-2 روابط کنترل کننده
2-4-5-3 الگوریتم تکاملی
2-4-5-4 استراتژی کنترلی شارژ باتری
2-4-6 بهینه سازی آنلاین
2-4-7 نتیجه گیری
2-5 مقاله چهارم
2-5-1 چکیده
2-5-2 فرمولبندی مساله
2-5-3 ارزیابی سیستم کنترل وسایل نقلیه
3-5-4 نتایج شبیه سازی
2-6 مقاله پنجم
2-6-1 چکیده
2-6-2 ساختار سیستم و ساختار سیستم کنترلی
2-6-3 فرمول بندی مساله
2-6-4 فرمول بندی کنترل کننده سطح پایین
2-6-5 نتایج شبیه سازی
2-6-6 نتیجه گیری
فصل سوم: نتیجه گیری و پیشنهادها
3-1 نتیجه گیری
3-2 پیشنهادها
مراجع
مبلغ قابل پرداخت 95,000 تومان